Visie
Samen & uniek
Voor elk kind een eigen aanpak
Visie is zien, waarnemen.
Daar begint voor mij het eerste contact met uw kind.
Niet gelijk oordelen, maar kijken naar en observeren van uw kind als geheel.
In het werken met kinderen is mijn uitgangspunt dat elk kind uniek is.
Daarom volg ik het kind en laat ik niet het kind mij volgen.
Elk kind leert anders, elk kind is anders.
Ik vind het een uitdaging om, samen met uw kind, te zoeken naar die manier van leren die bij het kind past.
Het wordt dan makkelijker om de leerstof op te nemen en zo kunnen we samen de problemen sneller oplossen.
Naast leerproblemen geldt dit ook voor gedragsproblemen die zich op school voordoen. Kinderen zijn namelijk zoals eerder gezegd een geheel.
Daarnaast vind ik het belangrijk om de lijnen met de school, de ouders en het kind zo kort en duidelijk mogelijk te houden.
Door in gesprek te blijven met alle betrokkenen en regelmatig te evalueren is meestal snel een omslag te ervaren.